Aer proaspat pentru Bucuresti

15 Mai

Stiu ca motto-ul acestui blog este „oameni, locuri si intamplari care te fac sa te bucur de viata” dar e musai sa iti spun si tie ce am aflat de la Irina Dobrita de la Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, desi nu suna atat de bine. Cu atat mai mult cu cat vin alegerile. Si crezi ca exista si oameni (candidati vreau sa spun) sinceri, nu doar de fatada, care chiar vor si pot sa faca ceva.

Conform studiului “Bucureşti, capitala europeană? Organizare administrativă şi indicatori ai calităţii vieţii în capitalele UE” realizat de Ecopolis:

  • Bucureştiul nu respectă dreptul locuitorilor săi la aer curat, clasându-se pe poziţia a doua în topul capitalelor celor mai poluate cu PM10. În București se înregistrează în medie 92 zile / an cu depășiri ale nivelului admis de PM10 faţă de limita de 35 zile / an cum prevăd normele UE.  Bucureştiul e depăşit doar de Sofia (176 zile).
  • Bucureştiul este codaş şi în privinţa utilizării bicicletei ca alternativă la transportul cu automobilul personal. Rata cu care bucureştenii merg cu bicicleta la muncă este de doar  0,7% (comparativ cu 59.5% în Copenhaga sau 45,6% în Amsterdam) cu toate că nr. de kilometri de piste pentru biciclete (59 în 2009, 160 în 2011) ar putea sugera condiţii mai prielnice. Bucureştiului îi lipseşte în mod evident o strategie coerentă pentru facilitarea ciclismului
  • Bucureştiul se plasează în grupul minoritar al capitalelor cu buget descentralizat şi al oraşelor europene în care şefii subunităţilor administrative sunt aleşi direct de cetăţeni.  

Gasesti toate rezultatele studiului, aici.

2 Răspunsuri to “Aer proaspat pentru Bucuresti”

  1. desenculumina 16 Mai 2012 la 6:19 PM #

    Se tot spune ca Bucurestul e poluat, ca masinile sunt o problema. Ei bine, faptul ca infrastructura drumurilor e insuficienta si parcarile asemenea – face ca masinile sa para multe. Iar in conditiile in care pt a traversa Bucurestiul cu mijloacele de transport in comun ai nevoie de 1h si 1/2 sau mai mult (pt ca RATB nu circula ok nici pe linii inchise, unde traficul nu pune probleme), masina devine o alternativa superba, daca ti-o permiti fara efort.
    Poluarea…nu vine de la masini. Ci de la lipsa spatiului verde. S-a construit in detrimentul spatiului verde, iar centura verde a capitalei e ca si inexistenta, supunand Bucurestiul prafului adus din baragan. (a se vedea ploaia care a lasat totul plin de nisip galben – nu, nu era sahariana, era de la noi)
    In plus, de cand s-a ajuns sa se ceara costum sau „business-casual” si la posturi platite cu 10-15mil lei vechi, avem o problema. Cine si-ar primi angajatul transpirat la munca?
    Se fac toti ca nu se vede problema. Atat cat dulapul rutier denumit Logan polueaza (analizat cu cifre) cat o masina decenta din anii 2000, si este promovat atat de agresiv – cand adevaratele masini „verzi” nu se promoveaza (si aici nu ma refer la electrice, cu campurile lor electromagnetice daunatoare mediului, ci ma refer la masinile adaptate pt E85 sau GPL) si atat cat nu se planteaza copacii apartinand unor specii atent selectionate utile zonelor cu emisii poluante… nu ii vad rezolvarea.

  2. Johann Nunweiller 15 Mai 2012 la 9:05 PM #

    Interesant..
    banuiesc ca la mine te ai gandit cand ai postat asta..:)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: