Cat de uau a fost WOW 2012?

27 Apr

Tocmai ce m-am intors de la WOW 2102 (pentru cine nu stie, WOW = Women On Web). Ceva mai putin entuziasta decat dupa WOW 2011. Nu ca nu mi-ar fi placut sa-mi petrec o dupa-amiaza la Howard Johnson. Ca nu m-as fi simtit rasfatata de organizatori. Sau ca n-as fi observat sincronicitatea de a fi ajuns in acelasi timp cu Cristi Manafu, care mi- a spus, in lift, ca mai important decat ranking-ul, este sa te citeasca cine trebuie.

Acum, asezata confortabil pe canapeaua din sufragerie, las pe mai tarziu intrebarea de ce oare toate televiziunile – inclusiv cele de stiri au taiat discursul lui Ponta, si ma intreb cui se adreseaza, de fapt, Women On Web? Dintre cele 100 de femei prezente in sala, multe erau bloggerite. O parte dintre ele, cunoscute. Pentru cateva, bloggingul este sursa de trai. Pentru altele, o activitate secundara sau o aspiratie. Cu toate stiu, cat de cat, cu ce se mananca. Ce sa le spui, asadar, ca le captiveze dar sa le si aduca o informatie proaspata, pe care sa o poata valorifica? Cam complicat, nu-i asa?

Probabil ca cel mai firesc ar fi sa inviti ca speakeri femei care fac WOW pe Internet! Si WOW poate sa faca si o persoana care scrie carti si vinde foarte multe ebookuri. WOW poate sa faca o femeie care are o idee geniala de campanie online, campanie care schimba vieti. WOW online face sigur Lady Gaga. WOW face orice persoana care are curajul sa-si valorifice darul cu care s-a nascut, sa calce taramuri nebatute, sa fie autentica si sa-si urmeze visul.

Pentru ca au fost multe lucruri care mi-au placut – si aici am mai mult de povestit, voi incepe cu ceea ce nu mi-a placut. Nu mi-a placut postura in care a fost pusa minunata actrita Emilia Popescu. Ce a cautat, in calitate de speaker, la o conferinta intitulata Women On Web, in conditiile in care a recunoscut ca abia a invatat sa foloseasca e-mailul? Nu ar fi fost poate, mai inspirat, sa fie invitata ca moderator? Sau, sa-l fi avut printre speakeri pe domnul Victor Rebengiuc care, asa cum ne-a spus actrita, si-a facut recent cont de Facebook?

Mi-au placut:

  • Tudor Chirila. Pe Tudor l-am cunoscut tangential in urma cu vreo 14 ani de zile, pe vremea cand „Nu am chef azi” abia incepea sa prinda la public. Intamplarea a facut sa stam in aceeasi gazda din 2 Mai, el, cu colegii de trupa, eu, cu prietenul meu. In mediu privat, Tudor Chirila nu m-a impresionat placut, ba din contra. Asa ca surpriza de azi a fost cu atat mai buna. Din punctul meu de vedere, doar doua dintre discursurile de la WOW 2012 au dat tema de gandire pentru acasa. Unul ii apartine. Pentru ca Tudor a sesizat foarte bine faptul ca, in conditiile in care, pe internet, prezentul devine trecut in cateva secunde,  o persoana este pusa in situatia de a alege daca sa fie in permanenta prezenta pe net sau mai rar, dar cu continut de calitate. „Pe Internet, femeia e la fel ca in off-line, nu are organe in plus”, a spus actorul. „Se naste o noua era, in care femeia va conduce. Insa trebuie sa invete sa traseze o linie intre viata personala si munca. E asa misto viata reala, ca sa renuntam la ea.” In concluzie, ideal este sa construiesti ceva in on-line care sa poata fi dus in off-line, ceva care sa dureze in timp: „Mi-ar placea sa vad mai multa prezenta online consistenta”.

 

  • Cristian Lupsa nu neaparat pentru prezentare (n-am inteles exact de ce  femeile despre care a vorbit sunt relevante pentru online, in afara de Cristina Bazavan, pe care o citesc) cat pentru doua idei pe care le-a enuntat si care mi-au placut. 1. – a circulat deja pe Twitter & FB,  povestitorul trebuie sa bage degetele in ochii oamenilor din cand in cand si 2. pot accepta sa fiu cel mai bun prieten al unei femei, cata vreme iese ceva care le bucura pe ele sau pe ceilalti

 

  • Bogdana Butnar, pentru prezentare, prezenta, sinceritate. Bogdana si-a incheiat speech-ul cu o idee frumoasa si generoasa: Internetul suntem de fapt noi, oamenii. Asa cum suntem noi, asa este si Internetul. Nu au lipsit cateva semnale de alarma. Se pare ca, cu cat interactionam mai mult in mediul virtual, cu atat mai stangaci devenim in comunicarea fata in fata, din viata reala. Unde sunt oare, conversatiile interminabile, de pe vremea parintilor nostri? Atunci cand suntem online, actionam ca niste institutii, ne cream o persona (dar asta se intampla si in viata reala), caci, atunci cand stii ca ai un public, totul este performance.

Un răspuns to “Cat de uau a fost WOW 2012?”

  1. Johann 27 Aprilie 2012 la 8:22 PM #

    Ai avut o dupa-amiaza placuta😉

Lasă un răspuns

