De vazut: Maitreyi

17 Mar

In Centrul Vechi, pe strada Lipscani, Ramona Stan o descopera pe Maitrey la maturitate… O invitatie la teatru pentru 29 martie.

Mi-am dorit sa vad piesa de cand am aflat ca se joaca, dar niciodata nu mai gaseam bilete, asa ca am inceput sa urmaresc site-urile de profil si imediat ce am vazut afisul in statia de metrou de la Victoriei am si mers sa le cumpar. 

Interirorul Teatrului de pe Lipscani  (cunoscut si ca Sala Rapsodia) m-a impresionat  placut – o sala veche, mica, dar cocheta. Spectacolul a inceput cu un dans al tinerei Maitreyi, iar prima reactie a fost: „Ce frumoasa e!”.
 
Piesa este o redare fidela a romanului lui Mircea Eliade, insa ineditul consta in introducerea interventiilor din povestea scrisa chiar de Maitreyi. In interpretarea Maiei Morgenstern, o Maitreyi de 60 de ani ne dezvaluie povestea vazuta prin ochii ei. O mentiune speciala pentru scenele de dans indian, interpretat impecabil de Ailyn, si cele care redau obiceiuri din traditia indiana dar si pentru distributie, inspirat aleasa:
 
Ailyn Cadir, superba!  Am vazut o Maitreyi mult mai frumoasa decat imaginea pe care mi-o formasem in urma lecturii. Pe Ailyn o stiam de la „Alege ASIA” si din cateva seriale tv, insa nu am stiut ca este atat de talentata si pe scena teatrului.
Vlad Zamfirescu, genial! Interpretandu-l pe tanarul Mircea Eliade a condimentat replicile cu umor si usor sarcasm, reusind astefel sa provoace zambete in randul publicului.
Doamna Maia Morgenstern, o aparitie extraordinara!  A fost o adevarata onoare pentru mine sa stau la 3 metri de dumneaei, sa-i vad ochii inlacrimati, sa-i simt emotiile.
 Anca Sigartau si Doru Ana  au fost si ei convingatori in rolul parintilor Maitreyei, dand viata cu autenticitate stilului de si obiceiurilor de  viata ale unei familii indiene la inceputul anilor ’30.
 
Pentru cei ce nu au citit romanul lui Eliade, „Maitreyi” pe scena teatrului va fi o experienta frumoasa, iar pentru cei ce stiu povestea scrisa de Eliade, reactia este… „aha… deci asa s-a intamplat de fapt..”.
 
„Maitreyi” este un spectacol pe care ti-l recomand. Urmatoarea reprezentatie este pe 29 martie. Biletele s-au pus deja in vanzare, asa ca grabeste-te!
 
 
 
 
 

Lasă un răspuns

