Mai intai citesc, apoi bat din palme

6 Mar

Marturisesc. Ca am incredere in scriitorii romani, chiar daca 95% dintre cei pe care i-am citit sunt din programa scolara (si bine mai scriu Camil Petrescu si Mircea Eliade). Chiar daca cei ale caror volume le-am rasfoit prin librarii, aduc un pic cu filmele romanesti de dupa ’89. Prea se uita in urma, prea au haina ponosita, prea vorbesc urat. Desi exista prejudecata si complexul „de Romania”: ca cine e nascut, crescut si trait aici, nu va putea ajunge niciodata o J.K.Rowling si nici nu va primi premiul Nobel pentru literatura. Insa eu am incredere. Cred ca undeva, in tara asta, respira un autor care se va vinde in Anglia si in Statele Unite, in Japonia si China. In timpul vietii lui. Poate fi acest autor Ciprian Macesaru? Imi voi putea da cu parerea abia dupa ce voi citi romanul sau de debut ca prozator – Superhero (editura Cartea Romaneasca). Am citit cateva pagini aici si recunosc ca m-a captivat. Personajul principal, Paul, este un scriitor mediocru, un editor amoral, un sot jalnic si un fiu revoltat intr-o lume a succesului rapid si a vedetelor de tot felul. Se viseaza un mare romancier, isi doreste sa fie un Superhero. Apasat de amintiri traumatizante din copilarie si format de povesti cu supereroi de mucava, oscilind intre bovarism si impostura, el reuseste totusi sa dobindeasca celebritatea mult visata in urma unui furt literar care insa nu ramine fara urmari. Abia astept sa-l descopar pe Cirprian Macesaru in postura de prozator mai ales ca, pana acum, l-am cunoscut in calitate de om de PR & editorialist la 7 Seri. Si azi am aflat ca e si scriitor! Uau!

Volumul se lanseaza maine, 7 martie, la ora 19, la libraria Bastilia (Piata Romana). Te vei putea intalni cu autorul dar si cu Dan C. Mihailescu si Alex Stefanescu.

Si pentru ca tot esti in oras, iti recomand sa iti inchei seara de maine, frumos, la o cantare cu dichis, sustinuta de un artist pe care il vedem (prea) rar pe scenele din Bucuresti: Daniel Fat.

„Cant-tare Folk-up Comedy in Ajun de Ziua Femeii”  incepe undeva dupa 9 pm, la Sinner’s Club, de langa Piata Rosetti.

Lasă un răspuns

