Cine castiga X-Factor?

25 Dec

Mos Craciun mi-a adus un cadou neasteptat, pe care mi l-a lasat aproape de Bucuresti, in Stefanestii de Jos. Participarea in calitate de blogger – spectator – aplaudac la „Galele X – Factor”.  Sa fii spectator – aplaudac nu e putin lucru si nu e pentru oricine. In primul rand, se cere o memorie foarte buna, pentru a retine ceea ce ai si mai ales, ceea ce nu ai voie sa faci in timpul unei emisiuni in direct. Astfel, iti este permis, ba chiar recomandat sa zambesti, sa bati din palme cat poti de tare (atunci cand iti face semn regizorul de platou) si sa strigi din toti plamanii numele candidatului favorit. Ba chiar sa confectionezi pancarte cu numele si chipul lui si sa le agiti cat poti de tare. Lista interdictiilor este un pic mai lunga si contine mestecatul gumei, vorbitul la telefon, sexul, sarutul, dicutiile cu alti spectatori, parasirea incintei in timpul filmarii, huiduielile, folosirea aparatelor foto cu blitz. Suplimentar, ca blogger, trebuie sa fii cu ochii in patru si sa observi ceea ce nu se vede acasa, la televizor.

Ceea ce nu se vede acasa, la televizor, este ca un astfel de show, este o munca uriasa, de echipa. La ora 19, cand am ajuns in studioul de filmare, se faceau ultimele retusuri. Camerele erau deja amplasate, calibrate, se facusera testele de zapada, iar o parte din echipa tehnica se bucura de cateva momente de respiro. Atmosfera era relaxata si vesela, iar platoul, plin de energie pozitiva. Un platou care nu este chiar atat de mare pe cat pare la televizor. Insa acesta este mirajul televiziunii…

Sustinatorii concurentilor au inceput sa ingroase randurile in jur de 19.30.  Intamplator, am stat in sectorul Andrei Leonte / T & L. Printre fanii trupei, un pasionat al show-ului X -Factor. „Andrei Leonte se califica sigur in finala”, spunea el. „A adunat in jur de 14,000 like-uri pe Facebook. Sper sa se califice si T & L”. Iar pe locul 3? „Locul 3 nici nu mai conteaza”, a continuat. „Iulian Vasile. Alin Vaduva nu-mi place. Are o voce…” Ma opresc aici cu redarea comentariului pentru ca mie mi-a placut Alin de la auditii. De-atunci am stiut ca va ajunge departe. Iar dupa cum deja stii, in urma prestatiei de ieri, a ajuns in finala. Deja.

Pentru ca am ajuns la concurenti, abia asteptam sa-i vad live. Una este sa urmaresti un artist la televizor si alta este sa-l vezi live, sa-i simti transmisia. Iar cea mai expresiva aparitie de ieri seara mi s-a parut T & L.  Chiar daca, in ciuda parerii membrilor juriului, interventiile lui Gabriel imi plac prea putin. Iulian Vasile a interpretat fara cusur „It’s A Men’s World” a lui George Benson iar Alin a dat foarte bine in piesa de sezon. Andrei Leonte nu este tocmai George Michael insa s-a descurcat onorabil cu „Kings of Leon”. Tatal lui a fost in public si l-a urmarit, linistit, pe tot parcursul show-ului. Tot in public, a fost si Cristian Parmac – primul concurent eliminat.

Spuneam ca atmosfera a fost minunata aseara in studioul X Factor. Si noi, cei din public, am avut maestrul nostru de ceremonii. Un tip tare haios, pus pe glume, de la care am aflat lista de do si don’t. Inspirat in comentarii si actiuni. Cu doar cateva minute inainte de intrarea in direct, specatorii cantau colinde alaturi de o pustoaica de cativa anisori.

Cel mai emotionat moment de pe scena a fost undeva, la inceputul emisiunii, cand corul format din  fosti concurenti, cu totii greu incercati de viata, au interpretat colinde, cu glasuri calde si puternice. Si chiar daca unii dintre ei s-au mai incurcat, doamna Crina Mardare, a fost alaturi de ei, in fata scenei, intr-un loc in care camerele nu o puteau surprinde, dirijandu-i si incurajandu-i.

In seara asta, aflam cine merge in finala. Nu-mi cere un pronostic, n-as sti sa-l dau. Mi-e drag Iulian Vasile. Are o voce incredibila si simte scena.  Andrei Leonte ma captiveaza mai degraba cu inocenta lui decat cu vocea. Iar T & L – in special Larisa, au o transmisie incredibila. Insa nimeni dintre ei nu este Madonna. Sau Michael Jackson. La nici unul nu simt acea forta interioara, acel factor x, y, z sau cum vrei sa-i spui, specifice unui star innascut.  Astfel incat, oricare poate castiga X Factor!

2 Răspunsuri to “Cine castiga X-Factor?”

  1. darklorelei 2 Ianuarie 2012 la 1:39 PM #

    A castigat Andrei, dar Alin va fi faimos!

    • prinorasulbucuresti 2 Ianuarie 2012 la 5:54 PM #

      Si eu i-am tinut pumnii stransi lui Alin! Cu totii merita sa fie faimosi si mai ales, sa fie auziti cat mai des, cat mai…live, cu piese care sa li se potriveasca si care sa ne incante.

Lasă un răspuns

