Dan Mircea Cipariu – part 1

2 Aug

Credeam ca azi voi face pauza de scris pe blog dar uite ca nu ma pot abtine. Tropai de nerabdare si abia astept sa vina maine seara, sa-l revad pe Dan Mircea Cipariu. In calitate de invitat, de data asta,  al emisiunii Rock Diva, pe care o realizez la RockZone.  Pe parcursul interviului, vom face si pauze muzicale cu Pink Floyd, Led Zeppelin si The Doors si asta pentru ca el are o poveste despre fiecare.

Dar si eu am  o poveste intreaga despre Dan Mircea Cipariu, pe care  nu voi avea timp sa o spun maine seara. Istoria noastra isi are originile undeva, prin 89. Pe atunci, desi inca in gimnaziu, fusesem primita in cenaclul literar al liceenilor din Bucuresti, Sagetatorul. Intalnirile saptamanale se tineau la Liceul Gheorghe Lazar, sub indrumarea profesorului Tudor Opris. Un domn rasat, cu clasa, un fel de simbol al micului Paris si totusi, vesnic adolescent. Erau acolo, la cenaclu Sorin Ghergut si Dan Plesa si, bineinteles, Dan Mircea Cipariu. O prezenta vie, efervescenta, care dovedea usurinta si har, atat in postura de critic cat si in cea de poet. Caci asta se intampla acolo – eram pe rand, scriitori si critici. Fiecare isi citea creatiile cu glas tare, apoi ceilalti comentau. Erau  nemilosi.  Se purta in vremea aceea, versul alb. Am incercat si eu o data si a fost jale. Daca mai era nevoie de inca argument, atunci m-am convins ca vocatia mea nu este de poetesa ci de prozatoare.  Acesta a fost episodul 1.

In episodul 2, dupa 90, eu si Dan Mircea Cipariu, am fost colegi la Tineretul Liber. Intr-o super gasca din care mai faceau parte Chris Simion (acum regizor) si Iuliana Constantin (prezentator si realizator TV) si Daniel Todoran si altii pe care mi-ar placea sa-i revad. Impreuna, realizam o pagina – saptamanala si asta, intitulata  Dictatura Adolescentilor. Scriam articole, interviuri, ne intalneam saptamanal – la fosta Gradinita din Romana, unde e acum Mc Donald’s, si dezbateam probleme arzatoare pentru adolescentul roman proaspat sacapat de uniforma si calatoream prin tara, pentru a ne intalni cu alti adolescenti. Nu uit deplasarea noastra de la Braila. „Credeam ca bucurestenii sunt niste increzuti dar m-am inselat”, spunea un native de acolo. Cum necum, in noaptea petrecuta acolo, am ajuns la un chef, intr-o casa fara etaj, pe o straduta laturalnica si am stat cu un brailean dragut foc. Pacat ca i-am uitat numele.

In episodul 3, Dictatura Adolescentilor, s-a mutat la radio. Aveam o ora de emisie – tot saptamanala, la Uni Plus. Asa am ajuns sa-i cunosc pe Diana Singer, Liviu Zamora, Nic, pentru a aminti doar cativa si sa-mi cristalizez dorinta de a  lucra in radio. Ca DJ. Ceea ce s-a si intamplat, cateva luni mai tarziu, atunci cand in eter a aparut Tinerama.

Cam pe-aici, drumurile noastre, al meu si al lui Dan Mircea Cipariu, incep sa se desparta. El si-a urmat vocatia de poet si de om de cultura, a publicat, a fost premiat si a realizat muuulte proiecte reusite. Printre care si AgentiaDeCarte. 

Urmeaza episodul 4. Maine seara, dupa ora 9, la Rock Zone.

To be continued…

Lasă un răspuns

