Solutii pentru succes

18 Iun

Azi m-am trezit plina de energie si de idei, desi este week-end. Insa atunci cand esti free-lancer si iti gestionezi timpul asa cum poftesti, diferenta dintre „timpul saptamanii” si „sfarsitul saptamanii”, se estompeaza. Voluptatea de a-ti putea folosi fiecare clipa pentru a te dezvolta personal si a te implini ca om, de a crea ceva ce te reprezinta si care poate face o diferenta in bine si in viata altora, de a alege, este imensa desi recompensele financiare sunt uneori mai mici decat atunci cand iti vinzi timpul si viata la „stapan”.  Am decis sa-mi incep ziua povestindu-ti despre „Women On Web”, evenimentul la care am participat ieri si care m-a convins ca da, se poate.  Ascultand povestile de succes ale vorbitorilor (doamne, domnisoare si domni care nu s-au sfiit sa povesteasca si despre insuccesele lor), m-am convins ca, indiferent de ce a-i face in lumea asta, in ONline sau OFFline, e nevoie de pasiune, daruire, implicare, constanta, disciplina si incredere pentru a reusi.

Nu-s straina nici de camerele de luat vederi, nici de microfoanele de la radio si nici de persoanele publice, dar cu toate astea, ieri am preferat sa stau cuminte, in banca mea (si la propriu, si la figurat) si sa observ ce se intampla in jur. Bloggerii reprezinta o comunitate mica, aparte.  Se stiu intre ei si de fiecare data cand se intalnesc intr-u  loc, se strang ciorchine. Parca am fi doua rase diferite, zau asa… desi, de cateva luni bune, un pic de blogger sunt si eu.  Insa pana cand o sa cresc (pana la urmatorul Women On Web cat altii in 10 ), iti spun si tie ce mi-a placut, ce am retinut si ce voi avea grija sa pun in practica. 

Mi-a placut foarte mult Cristina Bazavan (care mi-a fost colega la Radio 21). Daca m-ai intreba ce o caracterizeaza pe Cristina, primul cuvant care imi vine in minte este..substanta. Ea este cea care aduce in ecuatia succesului ingredientele „constantei”, ale „disciplinei si ale „increderii”. Si tot ea spune:”Viata e ca o spirala. ca in dans, atunci cand simti ritmul si stii pasii, chiar daca, se intampla sa te impiedici si sa cazi, te poti ridica si merge cu gratie mai departe.” Primul pas este sa stii sa faci ceva bine, foarte bine, sa excelezi in acel domeniu. Urmatorul, sa-ti constientizezi valoarea. Apoi esti liber sa faci ce vrei. Si mai ales…esti liber de frica.

Mi-a mai placut Cori Gramescu, fireasca, naturala, amuzanta si adepta a zicalei practice what you preach. In cazul afacerii pe care o conduce – Lady Fit Gym, succesul comunicarii in online a fost generat de combinatia magica – forum + FB + Twitter. Care  a dat rezultate muult mai bune decat aparitiile la televizor. Prezenta constanta si sincera in mediul online ii face pe oameni sa-si dea seama ca esti „pe bune”.

Alte tips & tricksuri pe care le-am notat, in mod aleatoriu:

*asculta utilizatorii: ofera-le mai mult decat au nevoie dar mai putin decat iti cer si reactioneaza la oportunitati (Costin Cocioaba, Refresh.ro)

*stabileste-ti obiectivul: ce probelma rezolvi, ce contributie aduci, care ti-e pasiunea. Si abia apoi gandeste-te la bani. Banul e doar o unitate de masura (Vlad Stan, Business Design Academy)

*comunitatile online nu pot avea succes daca nu se leaga de ceva emotional (Adina Vasiliu, publisher SanomaHearst)

*Facebook este o unealta importanta in construirea brandului

* Anonimatul pe internet e o iluzie (Andreea Retea, andressa.ro)

*E important ca internautul sa simta ca in spatele ecranului e o persoana vie. De aceea, e bine ca prezenta in online sa fie dublata de prezenta in offline (prin evenimente, intalniri). Atunci cand vrea sa fie in liga campionilor, e bine ca un blog sa aiba un logo recognoscibil, elemente de branding distinctive, comunicarea sa fie coerenta si unitara (Andreea Inankur, AloModa.ro)

*Romania e impartita in doua multimi care gandesc diferit: multimea din  fata televizorului si multimea din fata calculatorului. (Sanda Nicola, B1TV)

*Internetul este un egalizator, care schimba paradigme. In online, un lucru este cu atat mai valoros, cu cat este mai sharuit. Internetul te invata sa fii generos(Sandra Pralong, SandraPralong.eu).

Acum am reteta. Si exemplele vii – ca dovada ca exista multi romani diferiti de cei pe care ii vedem in jurnale, la teveu. Asa ca…. la treaba! Mai ales ca, in aceasta Romanie, asa cum spune Sandra Pralong, totul e de facut. Viata e creatie (mmmm, ce-mi place asta).

PS – multumesc Evensys, multumesc Danone🙂.

Lasă un răspuns

