Din nou, la radio

7 Apr

Dupa o pauza – da, recunosc, de 13 ani. Ultima data cand m-am aflat in fata microfonului, prin toamna anului 1998, computerul se folosea doar de catre „stiristi”, pentru redactarea materialelor si munca de documentare. In studioul de emisie, aveam un mixer cu muuulte cai, doua CD playere (marca Geminini si, respectiv, Denon). Cred ca si un player pentru casete DAT si unul pentru minidiscuri. Pe masa, in dreapta mea, intr-o cutie, se aflau CD -urile asezate   in ordinea din playlist, de catre secretarul de emisie. Nu aveam deloc timp sa ma plictisesc: trebuia sa vorbesc, sa imi pregatesc interventiile, sa schimb CD-urile, sa mixez muzica. Asta era atunci, inainte de anul 2000.

Cum a fost aseara? Un computer, un mixer micut, doua butoane si-atat. Inainte de intrarea online, am incarcat in computer fisierele audio, in ordinea in care urmau sa fie difuzate, apoi am deschis microfonul ori de cate ori aveam programata o interventie si….asta a fost tot.  Chiar si asa, cele doua ore petrecute in studio, au trecut ca vantul si ca gandul. Si cred ca totul are legatura cu microfonul. De acolo provine intreaga magie. Din puterea lui de a mijloci transmiterea de idei, senzatii, ganduri catre mii si mii de oameni. Nevazuti, majoritatea nestiuti – in ciuda YMului, FBului si a altor retele sociale, necunoscuti. Desigur ca m-am intrebat cata lume asculta. Si daca le place. Pentru ca, in ciuda unei doze de narcisim – da e frumos sa te auzi la radio, da, e placut sa faci o emisiune asa cum iti place tie, esti acolo pentru cei care nu se vad. Si incerci sa le faci un dar: o traire, un cantec pe care – l iubesc, un gand care le face clipa mai frumoasa.

Am terminat seara cu zambetul pe buze. Si nu pentru ca asa m-a invatat in urma cu ani de zile Iulian Senos, ca atunci cand deschizi microfonul trebuie sa zambesti. Ci pentru ca am retrait bucuria de a face radio. Si mai ales, de a face ceva din pasiune.

Pe miercurea viitoare, la rockzone.ro.

5 Răspunsuri to “Din nou, la radio”

  1. Mircea 8 Aprilie 2011 la 12:43 PM #

    Foarte tare! Pasiune materializata. Putini mai au curajul sa faca ce le place🙂

  2. Catalin 7 Aprilie 2011 la 5:48 PM #

    Felicitari ! Bravo !

  3. Gerhald 7 Aprilie 2011 la 11:26 AM #

    Bravoooooooooo!😀

Lasă un răspuns

