Sucursala bancara cu gust de ciocolata

25 Ian

In mod sigur, ai pus piciorul macar o data intr-o sucursala bancara. Cum e acolo? Pai fie e liniste si toata lumea vorbeste incet, in soapta. Fie e zumzet – atunci cand lumea sta la cozi la ghisee. Uneori poate fi si foarte cald. Si mai sunt si cravatele baietilor, si camasile si fustele fetelor care spun:”Hey, noi facem o treaba serioasa aici. Trebuie sa ne concentram si avem multa treaba asa ca nu ne irosi timpul.” Exclud  situatiile in care acelasi functionar vrea sa te convinga sa achzitionezi un produs si atunci pare – dar doar pare, dispus sa iti acorde tot timpul lui. Chiar si cel de dupa orele de program. Una peste alta, banca este genul de loc in care nu-ti doresti sa zabovesti dupa ce ti-ai terminat treaba. Dar daca sucursala ar mirosi a cafea? Si daca ai primi cate o ciocolata delicioasa la incheierea fiecarei tranzactii? Rasfoind azi blogul revistei Harvard Business Review, am  aflat ca asa ceva este posibil. Si, din nou, este vorba de americani😀.

Mottoul lui Ray Davis, CEOul de la UMPQUA HOLDINGS, este „nu astepta sa vina revolutia, fa-o chiar tu”.  Cum a reusit el sa audca o banca obscura, locala la statutul de  marca renumita pe intreg teritoriu al Statelor Unite? Ei bine, transformand-o intr-o etalon de life-style. Ce se intampla, mai concret?  Produsele bancare, deloc diferite de cele ale competitorilor, sunt ambalate intr-un mod cu totul neconventional, oferindu-i clientului o experienta care – i pune la treaba toate cele 5 simturi. Ceeea ce vede in jurul lui in sucursale, il  face sa se simta ca la Starbucks sau ca intr-o galerie de arta.  Ce  aude? In locul linistii, zumzetului incet de voci sau a zgomotolui tocurilor pe pardoseala,  muzica.  Umpqua semneaza trupe indie in cadrul programului „Discover Local Music”, ale caror cantece pot fi bascultate in locatie, descarcate de pe net sau chiar cumparate pe CD-uri compilatie. Ce miros simte? Ei bine, cel al cafelei. Clientii primesc din partea casei, la incheierea fiecarei tranzactii, o ceasca de cafea proprie, Umpqua Blend, insotita de o bucata de ciocolata, servita pe o tavita de argint. Caci ciocolata este gustul asociat acestui jucator bancar. Iar pentru ca experienta sa fie completa, in timpul si dupa orele de program, in anumite sucursale au loc si altfel de activitati in afara celor bancare. De tot felul, de cluburi de carte si seri de film la.. video bowling  Wii pe ecrane de 144 inch de inalta definitie.

Hmm, suna bine, chiar daca la urma urmei, tot despre marketing vorbim. Insa daca este manipulare, macar sa fie una placuta.

.

2 Răspunsuri to “Sucursala bancara cu gust de ciocolata”

  1. Mircea 26 Ianuarie 2011 la 7:24 AM #

    🙂 un nou articol ce are continut. Fie ca nevoile te imping catre un imprumut, fie ca ai nevoie de o roata de rezerva prin prisma unui card, sau pt ca vrei ca ceea ce ai acumulat sa fie stiocat in siguranta si sa mai si creasca un pic – ajungi la banca. E foarte importanta atitudinea. Cand se semneaza documentele, daca atmosfera e de o amabilitate falsa – imediat pare ca esti pacalit, automat subjugat. Daca insa ai fi tratat precum in ultima jumatate a textului tau – ai avea senzatia ca banca iti e partener de afaceri, nu un urias profitor pe mana caruia ajungi.
    Super articol!

    • prinorasulbucuresti 26 Ianuarie 2011 la 8:02 AM #

      da, da asa e dar tot doar o senzatie ramane; conceptul win-win nu are aplicabilitate aici

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: