Plimbare intr-un parc frantuzesc

7 Apr

Ultima data mi-am legat sireturile atat de bine incat am ajuns tocmai la….Praga. Dar despre asta, in posturile viitoare pentru ca, nu-i asa, din vorba in vorba, tot la….Bucuresti ajungem.

Pentru ca avionul decola undeva dupa ora pranzului, iar afara era o zi superba, de dimineata am iesit la plimbare. Si am ales unul din parcurile  Bucurestiului, mai putin frecventat decat Herastraul si Cismigiul – pline ochi la sfarsit de saptamana, dar cel putin la fel de frumos. Inainte de ’90, era cunoscut sub numele de Parcul Libertatii, locul in care ardea in permanenta o flacara si se afla Mausoleul Eroilor Comunisti. Cei nascuti  la inceput de secol stiau insa ca acest loc de pe Dealul Filaretului are o istorie mult mai veche si ca, de fapt, se numea Parcul Carol.

Cunosc Parcul Carol din copilarie. Aici am invatat se merg cu bicicleta. Aici m-am urcat intr-o macheta a modulului navetei spatiale Apollo 13, expus in cadrul Muzeului National Tehnic „Dimitrie Leonida”. Aici am vazut primul concert rock – la Arenele Romane si am pus pentru prima data piciorul intr-un post de radio independent – Fun Radio. Abia acum am descoperit  Institutul Astronomic al Academiei Romane, construit in 1908.

Imi place Parcul Carol pentru atomosfera sa calda si linistita; fiecare plimbare pe aleile sale, este ca o calatorie in timp, undeva, la inceput de secol. Nu e de mirare caci aceasta creatie a arhitectului francez Eduard Redont,  a fost proiectata in anul 1900 si inaugurata in 1906,  pe o suprafată initială de 36 ha. Cei satui de betoane si cenusiu se vor bucura de faptul ca  parcul are o latura peisagistica dominanta, iar vegetatia creeaza imagini apropiate peisajelor naturale. Este recomandat sa aveti la voi bucatele de paine de care sunt mari amatori ratoii si ratele care populeaza lacul, destinat in principal agrementului,  sau nuci si ghinde pentru veveritele din copaci. Va recomand sa va abateti de la aleile principale, pe cele secundare pentru bucuria privirii si linistea sufletului.

In parcul Carol va puteti plimba cu bicicleta sau cu rolele, puteti lua pranzul sau o cafea  la una din terase, sau  puteti sta pur si simplu la soare,  pe o banca. Un loc ideal pentru o plimbare romantica dar si pentru o iesire cu prietenii sau in familie.

Accesul se face dinspre Piata Libertatii – str. general Candiano Popescu – Calea Serban Voda – str. Cutitul de Argint – str. dr. Constantin Istrati.

2 Răspunsuri to “Plimbare intr-un parc frantuzesc”

  1. Mircea 8 Aprilie 2010 la 5:18 PM #

    Ai un stil fantastic. Tot ce ai scris se citeste foarte repede, trezeste curiozitatea, si speranta ca in curand va fi si mai mult de citit… Felicitari, keep walking!

  2. Laza 7 Aprilie 2010 la 11:48 AM #

    Ce frumos este Bucurestiul vazut prin ochii tai !

Lasă un răspuns

